dimecres, de juny 13, 2007

és.cocacola.es.com.cocacola.com?

Gabriel Bibiloni és un lingüista samurai. El vaig conèixer arran d'un article on advocava per la forma blog en contra de la més estesa - i acceptada pel Termcat - bloc; amb més raó que un sant, tot s'ha de dir.
L'entrada que us ressenye fa referència a allò que parlàvem el diumenge: el criteri de cerca de Google - tot negligint-ne altres paràmetres - en relació a l'IP de la màquina i fins i tot la interfície de l'usuari: amb una interfície catalana a Groenlàndia els resultats són els mateixos que amb una basca a Extremadura - sempre segons Bibiloni i amb independència que en un portal territorial txec s'acote la cerca a pàgines escrites en finès i rus.

Tenia interès i curiositat; l'assumpte no em llevava la son, ni pretenia llevar-li-la a ningú: em limitava a constatar un fet.
I dic jo que alguna importància tindrà - infinitesimal si voleu - quan els governs francès i alemany es reuniren fa uns anys per arranjar el projecte Eureka, del qual no he tingut més notícia, ni m’hi he posat a indagar. Potser la memòria em falla i m'equivoque amb el nom, apel·le als experts: Els internautes francesos trobaven intolerable que en escriure l'entrada Montaigne, posem per cas, les primeres cinquanta pàgines foren anglosaxones. Possiblement açò portà a Google a practicar la política de redireccionament estatal actual. Possiblement ni açò em farà mereixedor del més efímer dels vostres dubtes. Continuaré, tanmateix, modestament amb les meues flexions.

9 comentaris:

Pepe ha dit...

i bé????, de totes maneres a Google hi haurà algun direccionament que em faja calcular ràpidament unes estructures d´un conjunt de casetes prefabricades? o algún altre que no em faja anar demà a Toledo per a visar la documentación que em cal per obtindre la llisència d´obres en Airbus?. No sé...

la40maula ha dit...

Prova amb l'entrada "impossible"

Anònim ha dit...

¡Yeeeeeeee! que passsaaaaaa.

Pepe ha dit...

Ja ho he probat, i no ix res dels temes comentats avans. De totes maneres ja tinc visat lo de la lliçència d´obres (puta burocràcia), ara em falta acabar el càlcul d´extructures (a lo millor probant en l´entrada "imaginació i invents" pot resultar.

e-XprimeNet.com ha dit...

Hola Oscar,

Els resultats de les entrades que fas en Google te mes a vore sobre el domini Google que uses per a fer la recerca que per la configuraciò que cadascún disposa en el seu Google (idioma...). Si tinquera que vore amb el nivell de configuraciò que te cada usuari Google hauria de incloure en el seu algoritme de resultats eixa opciò i fins ara eixa possibilitat no existeix.

Quant nosaltres tratem de posicionar un domini per unes paraules claus en Google tenim en consideraciò el nivell de competitivitat que pot tindre la paraula en Google.es o Google.com i segons els usuaris que vulga captar on l´interesa posicionar el seu domini. Es a dir, si una escola de idiomes d´espanyol vol captar clients extranjers tindrà que treballar "spanish courses in valencia" no sobre Google.es sino sobre Google.com o Google.co.uk o Google.de ... Ahí esta el tema de les empreses que es dediquen a eixe tema de Posicionament en Google.

Tu tens la teua configuraciò en Google però tu fas la busqueda sobre una base de dades de Google.es o Google.com amb el seu algoritme de posicionament anomenat PAGERANK.

La única ventaja de cara al usuari que te configurat el Google amb el seu idioma es simplement que a l´hora de obrir el Google (no com a web d´inici sino detallant en el navegador el http://www....) es que apareix la teua opciò de configuraciò e idioma, però això també passa quant vas un lloc que ja ets registrat i entres de colp sense insertar dades. Realment estas accedint a la teua zona de usuari.

En quant a lo que comentes dels francesos, es més sencill de lo que pareix: si busques Sueca a Google.es apareix la referència a la ciutat de Sueca amb un portal en primer lloc però si ho fas a Google.com apareix altre resultat que fa referència al gentilici suec. Aço es simplement perque el algoritme PageRank de Google considera mes relevant en un cas una mes que l´altra però no per res mes, no perque siga la web de Sueca i estem buscan en Google.es, no arriba fins ahí. Es un tema de com es dona relevancia a una web dins de una base de dades .com o .es.

COM ES POSICIONA?
Imagina que tenim una base de dades en Google.es, es a dir, de dominis o webs de 100 i en Google.com tenim 200 webs o dominis. De les 100 de Google.es 50 apunten amb un link a Sueca.com i de les 200 de Google.com 150 apunten a Sueca.com. En quin lloc apareix millor posicionada Sueca.com? Exacte, en Google.com , però podía passar el mateix amb Google.co.uk i estar parlant de un domini o informaciò de Sueca que apareix en un resultat d´un usuari que te configurat el xines com a idioma en el seu Google i busca en Google.es "sueca".

No es cosa del usuari sino de la base de dades i el algoritme pagerank.

Mes informaciò a Posicionalia.com

Palace ---------

e-XprimeNet.com ha dit...

En quant a si tingueres que comprar un domini .es o .com o .eu ?? Tot depen del Target al que vols captar, si vols captar clientes de U.K , lo millor comprar un domini .co.uk , unicament per comoditat a l´hora de ser indexat pero Google.co.uk

e-XprimeNet.com ha dit...

Si que es veritat, pero no de moment amb Google...

que hi han altres, no Google en este cas, que personalitzen el resultats valorant el teu historial de usos o entrades que has fet en Google. Però ja te dic, no en Google.

e-XprimeNet.com ha dit...

hem escrit mes sobre posicionament en www.posicionalia.com

la40maula ha dit...

Agraïsc la teua paciència i el teu esforç pedagògic (he entrat a posicionalia i m'he imprés els comentaris: els tinc amb notes al marge i subratllats en tres colors. L'analogia "estàs accedint a la teua zona d'usuari" és transparent). Has marcat un punt d'inflexió en la meua relació amb Google i m'has fet entendre el criteri de cerca a la perfecció. Sou i sereu, sense cap dubte, uns grans mestres.

Tanmateix m'he quedat amb un dubte que el mateix Google m'ha resolt al seu "centro de asistència" (és diferent segons l'idioma, en aquest cas el castellà)

http://www.google.es/support/bin/answer.py?answer=873&topic=8995

"Normalmente Google redirecciona a los usuarios de otros países que no sean los Estados Unidos de Google.com a uno de los sitios específicos de un país (por ejemplo, www.google.co.uk en el caso de Google Reino Unido) con el fin de facilitar el acceso a las funcionalidades de búsqueda específicas de cada país. Utilizamos la dirección IP de tu equipo, que a menudo corresponde a la dirección de Internet de tu proveedor de servicios de Internet (ISP), para determinar tu ubicación y establecer el dominio de Google correspondiente."

Sí que hi intervé, per tant, l'IP.

Continue amb "ajuda a la cerca", (he canviat per tant la configuració d'idioma):

http://www.google.es/intl/ca/help/basics.html

"Google no fa cas de les paraules comunes i els caràcters, coneguts com a mots d'aturada. El Google desatén automàticament els termes com "http" i ".com," això com certs dígits i lletres soles, ja que aquests termes rarament ajuden a estrènyer una recerca, tot i retardar-la considerablement"

De manera que li poses "google.com" o "google.pelila" com que negligeix l'extensió, per avorrida i previsible, anirà directament al google que l'IP li marque: era això el que intentava explicar el diumenge.I si això ho fa Google, també ho podria fer Coca Cola (no ho he comprovat): tu poses cocacola.com i marcat per l'IP seras reenviat a cocacola.es, per exemple.

Quan tinga una miqueta de temps ho comprovaré i et faré l'informe pertinent; ara et deixe que encara no he decidit quin seria el Target que voldria captar en cas de voler comprar-me un domini. Gràcies per tot.

 

Partners Publicitarios
detalles originales regalos originales regalos navidad regalos navidad originales derriere laporte marketing en internet